Försöker få ihop en bra vecka

Våra barn har sportlov denna vecka och det har inneburit att vi bara haft lilleman hemma i helgen, eller ja ända till imorgon då mina stora kommer hem, makens barn är hos sin mamma i två veckor. Och ni förstår inte hur underbart skönt det varit att ha det så lugnt i helgen. Jag behövde verkligen detta, speciellt efter allt tjafs som varit med tonårstjejen. Känner att jag slappnar av, släpper ner axlarna och mår gott.

Det har också inneburit mer egentid för mig och maken eftersom lillemannen somnar kring sju på kvällarna (vilket de stora definitivt inte gör). Jättehärligt!! Life can be good.

I alla fall, jag sitter och försöker planera en bra matvecka, en bra träningsvecka och en bra familjevecka, vi är alla lediga onsdag och torsdag så jag hoppas vi kommer hitta på nåt trevligt. Jag är lite sugen på en utedag, pulkbacke, solsken, lunch över öppen eld och så vidare. Håller tummarna för vädret.

Matplaneringen kommer jag ingen vart med riktigt, vill äta köttfärslimpa en dag, det är allt jag kommer på....

Träningsmässigt satsar jag på:
Mån: styrka
Tis: snabb promenad + magträning
Ons: snabb promenad + styrka
Tors: simning
Fredag: simning + styrka
Lördag: vila ev promenad
Söndag: Magträning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0