Frukostfunderingar - barn och lchf

Nu när vi vuxna äter LCHF så börjar man ju fundera över det barnen får i sig också såklart och jag bara känner jisses vilka sockerråttor till ungar vi har. Maten känns ändå hyfsat lätt att styra så den blir lite bättre, det känns som frukosten är det stora problemet.

Till frukost vill de helst äta ljust mjukt bröd, typ vetekaka, med bregott och ost eller skinka och oboy till det. Inte riktigt så bra och inget de står sig på nån längre stund, i andra hand väljer de smaksatt fil eller yoghurt plus flingor, inte heller bra. Våra barn är rätt stora de flesta och ganska bestämda med vad de äter och inte så det känns lite knepigt att få till frukosten bra. Funderar om smoothies kan vara vägen att gå..? Om jag gör den på turkisk yoghurt, grädde och bär, borde kunna funka även våra kräsna barn. De inga stora äggätare så sånt går tyvärr bort.

Vad ger ni era barn till frukost?

Kommentarer
Postat av: Catarina

Frukosten är ett problem hos oss också, och de äter ungefär som dina, ljust bröd med kalkon och oboy. (Challe har visserligen havremjölk) Brukar skicka med dem 2 frukter var till 10-rasten, ibland äter de båda o ibland delar de med sig.. :)

Jag kör visserligen te o mörkt bröd så är inte mycket bättre jag ;)

2011-08-07 @ 12:53:01
URL: http://batmamma.bloggplatsen.se
Postat av: anna

Frukost är verkligen skitsvårt. Klurar vidare..

2011-08-07 @ 15:27:22
URL: http://varjedagettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0